Hoe laat je een bedrijf met kop en schouders boven de concurrentie uitsteken? Door Erik Pas uit te nodigen!
Binnen iedere branche zijn soms wel honderden tot duizenden bedrijven actief, maar slechts een paar die leidend zijn en waar (potentiele) klanten als eerste aan denken.
Zijn dit bedrijven die hun werk beter doen dan de overige? Vaak niet. Het is veelal een kwestie van goed en scherp positioneren, goede proposities ontwikkelen én – belangrijker nog – zorgen dat je als bedrijf of merk relevant wordt en dat ook blijft.
Erik is wereldwijd werkzaam om bedrijven en merken hierover te adviseren en hen te helpen door middel van unieke groeistrategieën en concepten. Hij vindt zijn uitdaging in het helpen van bedrijven en merken naar een next step, bijvoorbeeld van start-up naar scale-up of van scale-up naar marktleiderschap.
Hierbij maakt hij soms hachelijke avonturen mee waar hij erg inspirerend over kan vertellen. Zoals bijvoorbeeld over het Bavaria Babes verhaal tijdens het WK Voetbal 2010 in Zuid Afrika waar hij verantwoordelijk voor was of de her-introductie van alcoholvrij bier waarvoor hij 150 jongeren dronken voerde met alcoholvrij bier door middel van een placebo effect.
Erik legt pijlsnel de vinger op de zere plek en helpt bedrijven vervolgens met oplossingen. Enkele klanten: Red Bull, Bavaria, Sony Ericsson, PayPal, Wegener, Gamepoint, Schwarzkopf, Henkel, Hi, Telfort en Achmea.
Zijn motto: “Als de iedereen naar links loopt, dan is het verstandig om naar rechts te wandelen”.